Dziś przedstawiamy Wam tzw.: gamebook’a pt.:„Dziennik 29: Przebudzenie”
W książce tej w przeważającej większości mamy do czynienia z logicznymi zadaniami. Spoglądając na daną stronę jesteśmy w stanie zauważyć jakiś klucz lub system, do jakiego odnosi się temat. Na przykład widzę planszę i klocki z Tetrisa + słowo „grawitacja” więc wiem, że zadanie związane będzie z ułożeniem klocków w linii i ruchem. Do rozwiązania zagadek potrzebne jest niekonwencjonalne podejście: pisz, rysuj, zginaj, łącz i szukaj, by odkryć prawdę. W „Przebudzeniu” mamy zagadkę „filmową”, a także interaktywny labirynt.
Co to jest gamebook? By rozpocząć grę potrzebujecie jedynie ołówka oraz urządzenia z dostępem do internetu. Każda para stron w Dzienniku składa się ze strony z zagadką oraz strony z kluczem. Najpierw należy rozwiązać zagadkę. Następnie przejść pod adres widoczny na stronie i wpisać odpowiedź – najczęściej jest to słowo lub liczba. Jeżeli odpowiedź będzie prawidłowa, wyświetli się Wam klucz, który należy zapisać na stronie dziennika. Klucz ten przyda się do rozwiązania kolejnej zagadki. Gry książkowe rozwijają percepcje, logikę i kreatywność. Jest nam niezmierni miło, że mamy taką książkę w zbiorach szkolnej biblioteki.
Jak zwykle zachęcamy do czytania i życzymy niesamowitych wrażeń.