• Październik – MIĘDZYNARODOWY MIESIĄC BIBLIOTEK SZKOLNYCH

          • Święto zostało ustanowione przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bibliotekarstwa Szkolnego (ang. International Association of School Librarianship) w 1999 r. Najpierw był to jeden dzień, a od 2008 r. – cały październik. Święto ma na celu zwrócenie uwagi na ogromną rolę biblioteki w życiu szkoły oraz w nauce i rozwijaniu zainteresowań czytelniczych.

            W ramach obchodów święta biblioteki -  poMOCna biblioteka szkolna

            zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w akcji: UWOLNIJ KSIĄŻKĘ !

            UWALNIAJ! PROMUJ! INSPIRUJ!

            Wymień książkę i dziel się z nami radością czytania!

            Niech BiblioSzaleństwo trwa!!!

            Zapraszamy uczennice, uczniów, nauczycielki, nauczycieli, wszystkich pracowników naszej Szkoły 

            oraz gości do boocrossingu.

          • Obchody Dnia Edukacji Narodowej

          • Dnia 13. 10. odbył się w naszej szkole apel poświęcony 250 rocznicy powstania Komisji Edukacji Narodowej.

            Wspaiałą oprawę artystyczną przygotowały dzieci z klas 1 - 3. Mali artyści zachwycili swoimi talentami. Brawo !

            Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji na szklnym fb.

          • Wycieczka przedszkolaków

          • Dnia 10.10.2023 wszystkie przedszkolaki wybrały się na wycieczkę do sali zabaw ,,Funmilia" w Środzie Wlkp. Z ogromnym entuzjazmem i dużą dawką energii przedszkolaki korzystały z dostępnych w sali sprzętów. Zadowolone, nieco zmęczone i pełne wrażeń dzieci wróciły do przedszkola.

          • OGÓLNOPOLSKI KONKURS PLASTYCZNY 2023 dla rodzin

          • Święty Mikołaj- człowiek o niezłomnej wierze OGÓLNOPOLSKI KONKURS PLASTYCZNY 2023 dla rodzin z dziećmi oraz uczniów klas I–III i IV-VIII szkół podstawowych.

            Zapraszamy dzieci i młodzież do udziału w konkursie i życzymy  powodzenia.

            O konkursie:

            1. Uczestnicy konkursu wykonują pracę plastyczną, techniką zgodną z regulaminem, której tematem jest „Święty Mikołaj – człowiek o niezłomnej wierze”.

            2. Zdjęcie (dobrej jakości) prezentujące pracę należy nadesłać w terminie do 19 listopada 2023 r. wypełniając elektroniczny formularz na stronie internetowej: www.konkurs-plastyczny.fsd.lublin.pl

            3. Jury konkursu wyłoni w każdej kategorii zwycięskie prace.

            4. Ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród odbędzie się 5 grudnia 2023 r. (godz. 17.00) w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie (Plac Teatralny 1).

          • "Rower Kazika" - spotkanie z Teatrem KULTURKA

          • Dnia 10.10. 2023r. uczniowie klas 1-3 uczestniczyli we wspaniałej przygodzie muzycznej. A przygodę przygotowała KULTURKA pod tytułem Rower Kazika. "... W czasach, kiedy Afryka była dzikim i nieznanym dla nas lądem pewien poznaniak - Kazimierz Nowak spakował swój plecak, zabrał wiernego przyjaciela - rower i wsiadł do pociągu na stacji Poznań Główny." źródło" https://kulturka-poznan.pl/repertuar

            Co przywiózł Kazik oraz jakie maił przygody podczas tej podróży dowiedzieli się nasi uczniowie podczas tego interesującego występu, który bardzo im się podobał. 

          • Gramy w planszówki

          • Dnia 10 października w naszej szkole obchodziliśmy święto miłośników planszówek, a tym samym włączyliśmy się do ogólnopolskiej akcji pt. " Cała Polska Gra w Planszówki". 

            Tego dnia uczennice i uczniowie przynieśli do szkoły swoją ulubioną grę, by wraz ze swoimi kolegami i koleżankami mogli zagrać w nią podczas przerw między lekcjami oraz na zajęciach świetlicowych lub podczas kreatywnych zajęć lekcyjnych. Klasa 7 miała również możliwość zaprojektować 2 gry planszowe podczas lekcji języka niemieckiego. Uczniowie zagrają w nie podczas lekcji powtórkowej, by utrwalić zagadnienia z omawianego rozdziału.
            Celem akcji było uświadomienie i przypomnienie jak wiele korzyści przynosi nam taki rodzaj gier. Są one wspaniałą odskocznią od światła ekranu komputera i telefonu. To sposób na relaks, ciekawą rozrywkę, a także co ważne na wzmocnienie lub nawiązanie relacji. Gry planszowe wspierają rozwój naszej wiedzy i wyobraźni, ćwiczą takie obszary naszego myślenia jak: pamięć, planowanie, dedukcja czy liczenie oraz umiejętność wygrywania i przegrywania. Grajcie w planszówki - nie tylko od święta.

          • Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego

          •  

            Obchodzony 10 października Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego został zainicjowany w 1992 r. przez Światową Federację Zdrowia Psychicznego. Hasło tegorocznych obchodów to „Zdrowie psychiczne jest powszechnym prawem człowieka”. Organizatorzy chcą tym samym zwrócić uwagę na fakt, że osoby chore psychicznie na całym świecie nadal doświadczają wykluczania z życia społecznego i dyskryminacji.

            Nikt z nas nie będzie zdrowy fizycznie, bez zdrowia psychicznego - to niemożliwe.

            Zabiegamy o to pierwsze, zapominając o fundamencie.

            A o zdrowie psychiczne trudno bez wzajemnego wsparcia i zrozumienia. Nie możemy o tym zapomnieć.

            Jeśli możesz kogoś wzmocnić, podnieść, korzystaj z każdej okazji. Bądźmy dla siebie życzliwi - to naprawdę bardzo ważne. 

          • Cała Polska Gra w Planszówki

          • Planszówkowe rozgrywki to nie tylko sposób na relaks i ciekawą rozrywkę, ale także zajęcie, które wspiera rozwój naszej wiedzy i wyobraźni. To prawdziwy sport intelektualny, angażujący kluczowe obszary naszego myślenia, takie jak: pamięć, planowanie, dedukcja, czy liczenie. A co najważniejsze - spotkanie przy grach planszowych to idealna, łącząca pokolenia okazja do spędzenia czasu z innymi ludźmi. Dlatego 10. 10.  zapraszamy do świętowania, edukowania i przede wszystkim grania w gry planszowe! Zachęcamy wszystkich do udziału w akcji.

            Wpisz nazwę naszej szkoły- odszukasz ją na mapie akcji: Dzień Gier Planszowych

          • Wyjazd edukacyjny do Wrocławia

          • 4 października uczniowie z naszej szkoły mogli wyjechać do Wrocławia do Hydropolis i Zoo. Wyjazd był zorganizowany i dofinansowany przez Lokalną Grupę Działania Z nami warto z Wrześni. W czasie wyjazdu zwiedziliśmy Hydropolis, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach edukacyjnych w dwóch grupach. Grupa pierwsza, dzieci młodsze - Znaczenie wody w przyrodzie i jej zanieczyszczeni, grupa druga, dzieci starsze - Zamknięte w skamielinie. Po zajęciach w Hydropolis udaliśmy się do Zoo, gdzie zjedliśmy obiad, a następnie z kartami pracy oglądaliśmy zwierzęta z różnych części świata. Wieczorem wróciliśmy do Klęki. 

            Dziękujemy za bezinteresownie wsparcie organizacji wycieczki szkolnej

             - Wdzięczni wycieczkowicze.     

             Szymon Cypryan

          • Lekcja przyrody w terenie

          • Do nauki przyrody warto wykorzystać coś więcej niż tylko podręcznik i zeszyt ćwiczeń. Przede wszystkim, warto wykorzystać samą przyrodę. Lokalizacja naszej szkoły nadaje się do tego zadania doskonale, a nasz Ogród zmysłów każdego dnia inspiruje tym, co nas otacza  – roślinami, zwierzętami, zjawiskami atmosferycznymi.  Przyrodnicy  z klasy czwartej obserwują przyrodę przy pomocy narzędzi przyrodnika. Kontakt z naturą sprawia, że uczennice i uczniowie nie będą się nudzić i lepiej zapamiętają przekazaną wiedzę. Mali przyrodnicy znakomicie poradzili sobie z przygotowanymi dla nich zadaniami!

          • Cyfrowa nocka w bibliotece szkolnej w ramach akcji Noc Bibliotek

          • Informujemy o imprezie czytelniczej dla Uczennic i Uczniów z klas 4-8, pt. „Noc Bibliotek w poMOCnej bibliotece szkolnej”, która odbędzie się w dniu 06. 10. 2023r. w godz. od 14:30 - 21:00.

            W programie : warsztaty pt.:  ” PoMOCna biblioteka szkolna uwalnia moc umiejętności cyfrowych wraz ze sztuczną inteligencją”, projekcja  filmu: PAMIĘTNIKI TATUSIA MUMINKA, drobny poczęstunek .Opiekunami zajęć są Izabela Zwierzchlewska, Magdalena Jakubowska. Zachęcamy do udziału w akcji.

            Organizacja warsztatów jest możliwa dzięki zakupionemu cyfrowemu sprzętowi z programu „Wzmocnij Swoje Otoczenie”. Organizatorem programu są Polskie Sieci Elektroenergetyczne S. A.

          • Wyjazd klas 1-3 do JOK-u na przedstawienie teatralne

          • Dnia 02. 10. 2023r. klasy 1-3 były na przedstawieniu w Jarocińskim Ośrodku Kultury w Jarocinie na przedstawieniu teatralnym pt. "Czerwony Kapturek" wystawianym przez teatr A CZEMU?

            Teatr Aczemu to teatr dla ciekawskich. Teatr, który pytań się nie boi i pytania prowokuje. To teatr zapraszający do rozmowy i wspólnej przygody w poznawaniu i doświadczaniu rzeczywistości. 

            "CZERWONY KAPTUREK " to idealna sposobność do tego, by wyruszyć z  najmłodszymi w podróż w odkrywanie świata, a także świata teatru. W folklorze wielu krajów czerwony to kolor magii a teatr jest przecież miejscem, w istocie magicznym. Teatr A czemu posiłkuje się także fantastyczną i zabawną wersją Jana Brzechwy. Klasyczna literatura piękna, humor i kunszt językowy Jana Brzechwy, ważne tropy kulturowe, nasza wyobraźnia... To wszystko sprawiło, że powstał muzyczny spektakl, a o czym? O lekkomyślności? Czy właśnie bardziej o odwadze? Trudno jednoznacznie rozstrzygnąć. Na pewno o tym, że nie wszystko jest takie, jakim się wydaje.

          • Mobilne Laboratoria Przyszłości- warsztaty

          • Dnia 3.10.2023r. w szkole w Klęce zostały przeprowadzone zajęcia warsztatowe przez Edukatorów Mobilnego Laboratorium Przyszłości. W ramach programu Edukatorzy z pasją prowadzili zajęcia w których uczestniczyli uczniowie klasy IV – VII wraz z nauczycielami. Podczas zajęć warsztatowych rozwijano w uczniach kompetencje przyszłości oraz kluczowe umiejętności takie jak : kooperacja, komunikacja, kreatywność, krytyczne myślenie. Prowadzący edukatorzy pokazali, w jaki sposób można wykorzystać zakupiony sprzęt w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

            Zajęcia miały charakter innowacyjny, angażujący uczniów poprzez zabawę i działanie. W związku z tym było wiele emocji , zadowolenia i satysfakcji z samodzielnie bądź w grupie prac wykonanych prac. Dzieci tworzyły przy pomocy długopisu 3D prace plastyczne przedstawiające motyle, kwiaty, zwierzęta. W ten sposób tworzyły unikalne dzieła, jak również rozwijały umiejętności manualne i uczyły się współpracy z rówieśnikami. Szybko mogły uzyskać efekt wykonanego zadania. Dowiedziały się jak funkcjonuje Drukarka 3D. Tworzenie trójwymiarowych modeli pozwala na zdobywanie praktycznej umiejętności w projektowaniu obiektów i przestrzeni trójwymiarowych, rozwijając kreatywność i zdolności konstrukcyjne. Dzieci również dowiedziały się, jakie zastosowanie ma sztuczna inteligencja i przetwarzanie obrazów oraz zastosowanie jej w życiu codziennym i ewentualnych zagrożeniach. Podczas warsztatów uczniowie mieli okazję dowiedzieć się jak działają gogle VR i dowiedzieli się jaka jest różnica między wirtualną i rozszerzoną rzeczywistą .

            Przeprowadzone warsztaty w ramach Mobilnych Laboratoriach Przyszłości - uzmysławiają w jaki sposób będą funkcjonować uczniowie, przyszli pracownicy w dorosłym życiu i jakie kompetencje należy już teraz rozwijać, by start w dorosłość był dla nich sukcesem.

            Róża Doerffer - Jambor